Najdrahšie nákupné ulice sveta

Kliknite pre zväčšenie

• Horná časť newyorskej Piatej avenue s rekordným nájomným 29 822 eur za meter štvorcový na rok sa stala najdrahšou nákupnou ulicou sveta. Honkongská Causeway Bay totiž zaznamenala 6,8% pokles nájomného a pád na 2. miesto.
• Najdrahšie nájomné v Prahe je Na Příkopě, kde sa za meter štvorcový platí 2 200 eur. V Brne je to 840 eur za meter štvorcový.

Horná časť Piatej avenue v New Yorku predstihla v rebríčku najdrahších svetových nákupných tried honkongskú Causeway Bay (23 307 eur za m2 ročne). Vyplýva to z prieskumu Najdrahšie nákupné ulice sveta spoločnosťou Cushman & Wakefield. 
Prieskum obsahuje rebríček 330 najdrahších miest v 65 krajinách a je všeobecne vnímaný ako barometer globálneho trhu maloobchodných nehnuteľností. Cushman & Wakefield dlhodobo analyzuje vývoj a svetové trendy v oblasti prenájmu maloobchodných nehnuteľností.

Parížska Champs-Élysées si udržala tretie miesto (13 255 eur za m2/rok). Nájmy tu boli v poslednom roku stabilné, zatiaľ čo o rok skôr vyskočili o 40 percent. Za Parížom sa drží londýnska New Bond Street, kde došlo k rastu nájomného o štyri percentá. Top päťku uzatvára Pitt Street Mall v Sydney.

“Pražskej ulici Na Příkopě patrí tohto roku 27. priečka v rebríčku. Nájomné má mierne rastúcu tendenciu, záujem zo strany obchodníkov je však stále obrovský,” hovorí Jan Voslář, vedúci prenájmu jednotiek v centrách miest v spoločnosti Cushman & Wakefield. “Ceny rastú i na Pařížskej ulici. Jej najatraktívnejšia časť sa cenovo prakticky už dotiahla na úroveň Příkop. Tam obchodníci platia za prenájom jedného metra štvorcového až 2 200 euro ročne,” dodáva Jan Voslář.

“Praha má unikátnu pozíciu v rámci strednej Európy a je zrejmé, že sa tu ďalší obchodníci budú chcieť prezentovať. Designom a veľkosťou predajne sa snaží ukázať svoju silu a koncept značky. Atmosféra centra mesta je nenahraditeľná a nedá sa zrovnávať s obchodným centrom,” hovorí Ján Kotrbáček, vedúci maloobchodného tímu v Cushman & Wakefield v Českej republike a na Slovensku. “Do budúcna predpokladáme ďalší rast nájomného,” dodáva Kotrbáček.

„Na rozdiel od Prahy, Bratislava sa nemôže pochváliť luxusnou nákupnou ulicou, ktorú však nahrádza nákupné centrum Eurovea v centre mesta, kde sa formuje mix prémiových značiek. Projekt Eurovea a jeho okolie ponúka atraktívne prostredie pre nákupy a kultúrne vyžitie zároveň,“ hovorí Matúš Furman, vedúci maloobchodného oddelenia v Cushman & Wakefield na Slovensku.
„Nákupné možnosti v Bratislave ponúka aj Obchodná ulica, ktorá sa však nepribližuje kalibru svetových nákupných tried. Kúpna sila a prostredie formujú trh a jeho možnosti, ktoré dokážu ponúknuť, preto na Obchodnej ulici vzniklo zoskupenie značiek zameraných na masu, skôr než na prestíž a tento trend aj naďalej pokračuje. Trh s luxusnou módou značne ovplyvňuje aj blízkosť Viedne, kde sú svetové značky už etablované,“ dodáva Matúš Furman.

Rebríček najdrahších maloobchodných lokalít v jednotlivých krajinách pocítil tohto roku významné zmeny. Vstup značiek, ako je Microsoft, ktorý nedávno oznámil otvorenie svojho prvého reprezentačného obchodu na hornej Piatej avenue v New Yorku, ešte viacej podtrhuje význam prvotriednych nákupných destinácií.

Výhľad
Navzdory trvajúcej nestabilnej ekonomickej situácii v niektorých častiach sveta sa v nadchádzajúcom roku očakáva vyššia aktivita na trhu maloobchodných nehnuteľností. Rast on-line nakupovania podporujúci polarizáciu na trhu, v prospech tých najväčších a najlepších bude stále viac poháňať expanzívnu stratégiu maloobchodníkov, uvádza štúdia. 

Kontakty

Zuzana Gurova

Zuzana Gurová

Senior Marketing Executive

Bratislava, Slovensko

Telefón +421 2 259209366

Kontakt